Auteur Archief: Hella
zevende plank
De nieuwe plank (links, vierde van boven) staat vol leeslintjesboeken. Ik denk nu dat ze allemaal mogen blijven, maar we gaan het zien. Uiterst links ligt het shell-auto-thermometertje dat je ooit gratis kreeg bij de benzine, en dat al sinds … Lees verder
vol bladzijden
Het volgende boek op de plank is Vaslav, maar ik heb de lof van Japin wel genoeg gezongen. Ben ook zo benieuwd naar zijn nieuwe boek! En dan De Toverberg. Ook al over geschreven, inmiddels haast drie jaar geleden. Het … Lees verder
Piranesi-gevoel
Het boek van Klemperer (het volgende op de plank) kan ik niet genoeg aanraden. Zeker in deze tijd. Lees hoe het is als één bevolkingsgroep van alles de schuld krijgt en geleidelijk-aan wordt vernederd tot de meerderheid hen niet langer … Lees verder
Deutschstunde
Van school herinner ik me diverse Duitse boeken waarvan ik onder de indruk was. Over Borchert heb ik het al gehad, maar ik herinner me ook Max Frisch, Remarque natuurlijk, Schachnovelle, en Siegfried Lenz van wie ik Der Mann im … Lees verder
een schrijver die schrijft
Ja, het lezen van Pier en Oceaan schonk vreugde. En ik vind wat Oek de Jong over schrijven schrijft en zegt ook altijd zo mooi, ik heb hem hoog zitten. Hij zei bijvoorbeeld "Mensen hebben vele redenen om een kunstwerk … Lees verder
Proust 1*
Gisteravond heb ik de introductie uitgelezen en ben ik met het eigenlijke boek begonnen. Het was eigenlijk al te laat, en ik werd een beetje afgeleid door een nieuw wordfeudspelletje en een kat en oh ik had het nieuws van … Lees verder
wartaal
Ik weet niet wat het is met Nelleke Noordervliet. Ik vind haar een leuk mens, luister graag naar haar columns op de radio bij OVT, lees haar graag in de krant. En tegelijk heb ik niets met haar boeken. Ja, … Lees verder
the alchemy of illness
The Alchemy of Illness by Kat Duff My rating: 4 of 5 stars Ik werd op het spoor van dit boek gezet door het prachtige blog Myth & Moor. Het gaat over hoe het is om langdurig ziek te zijn. … Lees verder
Zuid-Afrika
Het volgende boek op de plank is Het Kralenspel van Hesse. Erfenis van paps, en nog niet gelezen. (Weet iemand of het een aanrader is?) Ik dacht eigenlijk dat ik Narziss und Goldmund ook had, maar ik zie het nergens. … Lees verder
Connie Palmen – Jij zegt het
De opleving in mijn schrijven is deels zeker te danken aan Jij Zegt Het van Connie Palmen. Ik plaatste op Facebook al een prachtig citaat over mythen. Alle literatuur spruit voort uit een verwonde ziel, uit de geestelijke inspanning van … Lees verder








