Auteur Archief: Hella

trots

Hier ben ik wel heel trots op: een boek dat mede door mijn schrijfcoach-schap is ontstaan. De schrijfster heeft eerst irl een cursus bij me gevolgd, en later hebben we online verder gewerkt aan wat uiteindelijk dit boek is geworden. … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie, schrijven | Getagged | Een reactie plaatsen

doormekaar geroerd

Van Eerst Grijs dan Wit dan Blauw waren we allemaal erg onder de indruk op de biep, herinner ik me nog. Dat boek verscheen in 1991, lees ik op wikipedia, en toen zaten wij al hoog en breed in Oman, … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie | Getagged | 5 Reacties

een immens droevig boek

Heb ik nu in januari al het beste boek van 2016 gelezen? Het zou zomaar kunnen. In een heel grijs verleden heb ik The Crimson Petal and the White gelezen – of geprobeerd, ik kreeg het niet uit en heb … Lees verder

Geplaatst in recensies | Getagged , | 6 Reacties

klein blauw boekje

Ik heb het ooit gelezen toen ik nog thuis woonde, Twee Meisjes en Ik van Martinus Nijhoff. Ik vond het mooi, en ik heb geen idee meer waar het over ging. Mijn vader heeft het aan mijn moeder gegeven toen … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie | Getagged | Een reactie plaatsen

lichtvoetig

Ik had mijn eigen gratis Nederland Leest Het Leven is Vurrukkulluk ingeruild voor de mooie gebonden uitgave van paps (die natuurlijk geen lid was van de bibliotheek), en zie nu pas dat er een dvd achterin zit. Campert is zo'n … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie | Getagged | Een reactie plaatsen

goede voornemens

Schreef ik al niet eens over de Metamorfosen van Ovidius, en hoe blij verrast ik was dat ze in mijn kast bleken te staan? Het is dé bron voor de klassieke mythen, en ook voor andere auteurs (zoals Jung, en … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie | Getagged , | 2 Reacties

Hoe Akelig en Hoe Naar – de service van PostNL

            Toen ik op zondagavond een nieuwe prulli bestelde, kon ik nog niet vermoeden dat we een ijzelweek voor de boeg hadden. Ik koos voor een aflevertijd op maandagavond, omdat ik maandagmiddag wilde sporten. Ik … Lees verder

Geplaatst in autobio | Getagged | 7 Reacties

Dubliners – James Joyce

Voor de leesclub lezen wij Dubliners van James Joyce. Met algemene instemming gekozen, omdat we allemaal weleens wilden kennismaken met die beroemde schrijver met zijn moeilijke Ulysses. Gisteravond las ik het uit. Het laatste verhaal – The Dead – sprak … Lees verder

Geplaatst in literatuur, recensies | Getagged , | 9 Reacties

the beautiful and damned

Dit boek dateert uit de tijd dat wij dweepten met Hemingway en Fitzgerald. Dat was een vorig leven, dat waren andere smaken, iets kan zo verknoopt zijn met andere aspekten van het leven – de studie, de mensen met wie … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie | Getagged | 2 Reacties

lieve Vroman

Natuurlijk doe ik ze niet weg, de Vromans. Wat een dierbare man, echt zo'n mens waarvan de wereld erop vooruit zou gaan als er meer van waren. De gedichten komen uit de kast van paps, het dagboek kreeg ik op … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie | Getagged | Een reactie plaatsen