Auteur Archief: Hella

narrig

Dit heb ik meegenomen uit nieuwsgierigheid. Vroeger was ik fan van de narrige stukken van Komrij in de NRC. Een soort Maarten van Rossem maar dan intellectueler en begaafder. Wat Komrij verder geschreven heeft aan proza of poëzie (behalve door … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie | Getagged | 7 Reacties

raderen

Ik dacht dat ik wel een uitgebreide bespreking van De Wereld van Gisteren had geschreven, maar dat blijkt niet het geval. Nu is het alweer te lang geleden om dat te doen. Het boek beschrijft een wereld die voorgoed verdwenen … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie, tijdgeest | Getagged , | 2 Reacties

de ongelezen boeken

Een behoorlijk ongelezen plankje, plank tien. Van Voskuil heb ik nog nooit iets gelezen, ik hoor graag jullie mening over zijn boeken! De Buurman heeft paps twee maanden voor zijn overlijden aangeschaft, ik kan niet zien of hij het gelezen … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie | Getagged | 7 Reacties

lezen bij kaarslicht

Wat heb ik ook ooit weer van Steiner gelezen, eens even googelen. En was hij ook niet ooit bij Adriaan van Dis? Ik herinner me vaag een erudiete man met wie ik het eens was, maar ik weet inmiddels hoe … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie, literatuur | Getagged | Een reactie plaatsen

verffaalverhaal

Het begon allemaal zo. Door de iets grotere voorraad – feestdagen, dan koopt men eens een extra tapenaadje, olijfje, bruschettaatje, van me dit en me dat – had ik voorraadkastruimte tekort. Of in elk geval meer overzicht nodig want drie … Lees verder

Geplaatst in autobio, creatief | 7 Reacties

donkerrood met goud

Ik had geen idee welk boek het was, dat eerste boek van plank tien. Of ik dacht eigenlijk Van Socrates tot Bergson, of Geschiedenis van de Westerse Filosofie, die heb ik allebei ooit gehad en ze waren ook donkerrood met … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie | Getagged | Een reactie plaatsen

de tiende plank

Rechter kast, vijfde van boven. Een allegaartje van boeken, de meeste van vrij recente aanschafdatum. Dwars erbovenop Het Boek Ont, dat ik te leen heb van nicht Emma tot we eraan toe zijn met de leesclub. Helemaal rechts de tweede … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie | Getagged | Een reactie plaatsen

een goed leesjaar

De 86 boeken die ik in 2015 las zijn onder te verdelen in: 22 Nederlandse romans 31 Engelstalige romans 6 vertaalde romans uit andere talen 9 (auto)biografische boeken 5 boeken over creativiteit en schrijven 13 boeken over diverse onderwerpen Van … Lees verder

Geplaatst in lezen, recensies | 3 Reacties

een diamant

In 2003 kreeg ik de opdracht om a positive piece about Houston te schrijven. En dat was helemaal niet moeilijk. Ik schreef … Houston is een diamant - wat een belachelijk woord is voor een van de meest vervuilde, verstopte … Lees verder

Geplaatst in autobiobibliografie | Getagged , | Een reactie plaatsen

gelukkig nieuwjaar!

6 Reacties