Auteur Archief: Hella
de elfde plank
Plank 11, linksonder, is de een na laatste plank van de grote boekenkast. Meest kunstboeken, toch nog wat erfstukken ook zie ik nu, en wat overblijfselen van de studie kunstgeschiedenis. Ben heel benieuwd wat ze allemaal teweeg zullen brengen, het … Lees verder
blijde boodschap
Dit is geloof ik het laatste boek uit de nalatenschap van paps. Ik denk dat ik het meegenomen heb omdat ik dat boek van Nicolaas Matsier over het leeghalen van zijn ouderlijk huis zo mooi vond. En dat dit mij … Lees verder
prat
Nog altijd heb ik nooit iets van Dostojevski gelezen. Of hooguit een paar bladzijden Grootinquisiteur. Het is ook zo beladen allemaal. Zodra de jeugd van tegenwoordig – ik – zich weer eens oppervlakkig gedroeg kwam paps met de mededeling dat … Lees verder
andere tijden
Voor mijn gevoel schreef ik al over Stadsliefde maar dat was alleen op goodreads. Een prachtig boek dat zeker blijven mag. Daarnaast staat Dertien Dagen om een Spetterend Feest te Organiseren, een gesigneerd exemplaar, verkregen op een superfeestelijke boekpresentatie, voor … Lees verder
weg
Dit is nu zo'n twijfelgeval: weg of niet weg? Ik kocht het een tijd geleden bij Terre des Hommes, dus het is niet zo dat ik meteen €25 weggooi. Maar ik moet het om een reden meegenomen hebben: iets goeds … Lees verder
vergeetboek
Herken je dat? Iemand vertelt vol enthousiasme over een bepaalde schrijver, je gaat een beetje snuffelen op amazon, je ziet een mooie titel staan voor €1,46, die bestel je, hij komt drie weken later uit ergens in Amerika, inmiddels is … Lees verder
zwoegen en ploeteren
Ik heb een tijdje gerecenseerd voor Literair Nederland – ben er mee gestopt omdat ik me toch gedwongen voelde te positief te schrijven over boeken die ik niet goed vond – en dit is een recensie waar ik wel trots … Lees verder
cadeautje
Het volgende boek op de plank is Ik Kom Terug. Dat las ik alweer een jaar geleden, en ik schreef erover in de Heldenreis Nieuwsbrief. Daarnaast staat C'est la Vie, een vrolijk stemmend (Joyce Parker!) boekje over de verweven levens … Lees verder
ieder jaar opnieuw
Het is zo'n mooie titel: een tafel vol vlinders. Maar het boekje ligt als een dooie rups in mijn hand, het heeft me niets te zeggen. Of ik het ooit gelezen heb? Vast wel. Geen idee. Het enige boek van … Lees verder
harde kern
Waar en waarom heb ik De Harde Kern gekocht? Ik weet het niet meer. Vermoedelijk bij de Slegte. Op verlof, met het idee mijn tanden weer eens te zetten in een Nederlands boek. Het is er tot op heden niet … Lees verder







