Auteur Archief: Hella

alleen maar omdat het zo mooi is

Archaischer Torso Apollos Wir kannten nicht sein unerhörtes Haupt, darin die Augenäpfel reiften. Aber sein Torso glüht noch wie ein Kandelaber, in dem sein Schauen, nur zurückgeschraubt, sich hält und glänzt. Sonst könnte nicht der Bug der Brust dich blenden, … Lees verder

Geplaatst in gedichten | Getagged | Een reactie plaatsen

kernkwaliteit

Core strength is een mooi begrip. Ik oefen het op de sportschool: zitten op een bal, ooievaren op een trampoline. Zo word ik van binnen sterk. Als je je boek aan iemand laat lezen, vooral als het je eerste boek … Lees verder

Geplaatst in schrijven | Getagged | 2 Reacties

Beginnings and Endings

Wat is het toch bijzonder om boekbloggers in real life te ontmoeten. En wat is het toch heerlijk om over mooie boeken te praten. We hadden The Sense of an Ending gelezen, dat is zo'n dun boek dat in feite … Lees verder

Geplaatst in recensies | Getagged , , , | 4 Reacties

bibliothecaresse voor altijd

Mijn bibliothecaresseverleden begon al op de middelbare school, toen paps en mams het een goed idee vonden als ik niet de hele zomervakantie zou verlummelen. Dus zat ik in een bloedhete bibliotheek 's morgens boeken te plakken, en 's middags … Lees verder

Getagged | 2 Reacties

slagveld

Het is gewoon de overgang en als je verstandig bent blog je daar niet over want dan neemt geen mens je meer serieus. Hysterisch gedoe met die wijven ook altijd. Hartkloppingen. Als er echt iets aan de hand was had … Lees verder

Getagged , | 8 Reacties

voorstelling Etty

Ik weet nog goed hoe'n ontzettende openbaring de complete uitgave van de dagboeken van Anne Frank voor me was. Het diepzinnige, intelligente, bijzondere meisje bleek ook gewoon een melige mopperaar die filmsterrenplaatjes spaarde. Goddank. Ik kon me met terugwerkende kracht … Lees verder

Getagged , , | 4 Reacties

Echt zaliger?

En dat het dan opeens te veel is. Wat is het in mij dat zo vrijgevig is? Schuldgevoel, denkend aan de armen? Aardig gevonden willen worden? Hopen dat het klandizie oplevert? Karmapunten? Ik schenk mijn werk weg, doe vrijwillig dingen … Lees verder

Getagged , | 4 Reacties

Fucking for Virginity

We schaffen het statiegeld voor pet-flessen af om het recyclen te promoten. We maken de kinderopvang onbetaalbaar om de vrouwenparticipatie te vergroten. Daartoe schaffen we ook het passend onderwijs af. We verbieden natuurlijke bestrijdingsmiddelen en stellen vergif verplicht, want dat … Lees verder

Getagged | 3 Reacties

De Wet van Blokker

Toen ik onderstaande column schreef, in september 2007, had het beestje nog geen naam. Maar gesignaleerd had ik het: de dwang om van alles twee neer te zetten, decoratiegewijs. Net zo dwingend was klaarblijkelijk het reglement van de Trouw Thrillerwedstrijd … Lees verder

Getagged | 2 Reacties

Je krijgt wat je geeft.

Ik werd zaterdagavond helemaal beroerd van die mensen bij Debatop2 die vonden dat we de ontwikkelingshulp aan die luie zwartjes maar moesten afschaffen. Een bodemloze put was het, geldweggooierij, en dat terwijl we straks onze eigen kinderen niet eens meer … Lees verder

Getagged | 1 reactie