Auteur Archief: Hella

stil

Het is hier nogal stil. Dat komt deels doordat ik het hartstikke druk heb met allerlei zelfgekozen activiteiten: vrijwilligerswerk, fotografie, koor (zingen en PR), Nederlandse les geven, recensies schrijven, boek schrijven, noem maar op. Ik geniet van alles en het … Lees verder

Geplaatst in autobio | Een reactie plaatsen

kwijt

Ik ben mijn New Yorkdagboek kwijt. Wegens een knallende aanbieding van Albelli heb ik de vakanties van 2009 en 2010 eindelijk in een fotoalbum gekregen, en ik dacht meteen door te gaan met 2012. Maar om 1500 foto's in een … Lees verder

Geplaatst in autobio, schrijven | 2 Reacties

voor de eeuwigheid

Dichters van Geluk! Bataille, FM Droog & Oomen Dinsdag 6 mei 2014, 12:30 - 14:00 Portretfotograaf Joost Bataille fotografeerde vijftig Nederlandse en Vlaamse stadsdichters. Hij vroeg hen in gedicht verslag van de ontmoeting te doen. Dit resulteerde in het prachtige … Lees verder

Geplaatst in gedichten, literatuur, schrijven | Een reactie plaatsen

onaardig

Ik doe echt mijn best om aardiger te worden, al was het maar voor de eigen gemoedsrust. Dus toen iemand twitterde dat het een goed idee is om 'me' te vervangen door 'mijn' en ik antwoordde: "daar krabde ik mijn … Lees verder

Geplaatst in tijdgeest | Getagged , | 4 Reacties

rechtstreeks

Er stond een pissig ingezonden briefje in de nrc van Goede Vrijdag, van iemand die beweerde dat Matthäusliefhebbers allemaal snobs waren, want muzikaal viel er echt niks te beleven aan het hele stuk. Nu hoorde ik diezelfde avond voor het … Lees verder

Geplaatst in muziek | Getagged | 2 Reacties

liefde en duisternis en schrijven

Op Goodreads kan ik zien dat ik precies 3 weken over dit boek gedaan heb: Een Verhaal van Liefde en Duisternis van Amos Oz. Het telt dan ook 647 bladzijden. Ik heb onderweg geen aantekeningen gemaakt, wat ik wel doe … Lees verder

Geplaatst in recensies | Getagged | 6 Reacties

radio, muziek, stof, schrijven

Wonderlijk Houston-dagje opeens. Of: hoe muziek een vervoermiddel kan zijn. Balend van het volslagen nietszeggend gewauwel op radio 1 werd ik opeens herinnerd aan Pacifica Radio, het radiostation waar ik in Houston altijd naar luisterde tijdens het huishouden. Het huis … Lees verder

Geplaatst in autobio, muziek, schrijven | Een reactie plaatsen

Romancing the Writer

Ik heb het opgestuurd, het verhaal van de Omaanse sjeik en zijn Nederlandse geliefde. In vijf dagen had ik de vereiste 15000 woorden op papier. Ik kan het iedereen aanraden die een writer's block heeft of in elk geval het … Lees verder

Geplaatst in schrijven | 1 reactie

de schrijfjuf en de sjeik

Lees er mijn schrijftips maar op na: altijd propageer ik dat je goed moet zijn in je eigen genre, en je daar ook vooral niet voor moet schamen. Je kunt veel beter een goeie thrillerschrijver zijn dan een matig literator. … Lees verder

Geplaatst in schrijven | 2 Reacties

grote handen, echte liefde

Gisteravond naar Marc Marie's nieuwe show: Florissant. Ik heb wel gelachen, ik houd van zijn grappig nonchalante humor, de gekke tussenwerpseltjes die de ernst verhullen waar het ook over gaat. Wie je moet worden als je ouders dood zijn, bijvoorbeeld. … Lees verder

Geplaatst in autobio | Getagged , | 2 Reacties