Auteur Archief: Hella
een kwijt boek
Ik verheug me nu al op het nieuwe boek van Japin, De Gevleugelde. Ik vond al zijn boeken prachtig, behalve Maar Buiten is het Feest. Ik kijk even in de kast waar de rest staat, en zie dat De Overgave … Lees verder
Portnoy
Portnoy's Complaint by Philip Roth My rating: 4 of 5 stars Wat heb ik genoten van dit boek. Wát een verteller, wat een stem. Wat een beeld van opgroeien in Joods Amerika, wat een aan je laars lappen van alle … Lees verder
koel
De titel is natuurlijk onovertroffen. Maar verder ligt het boek als een koel, dood meertje in mijn hand. Joyce Parker kan er niets meer mee. Ik was geloof ik wel onder de indruk van de film. Renée Soutendijk en Derek … Lees verder
omdat het er is
Ik wilde schrijven: alweer een boek dat ik voor mijn lijst gelezen heb. Maar dat is helemaal niet zo, Hersenschimmen is van 1984, ik werkte al hoog en breed bij de biep, waar het een enorme hit was. Maar wel … Lees verder
teloorgang – een essay over boeken en films
Naar aanleiding van de opmerking van Sagita gister op mijn blog een mijmering over het verschil tussen beelden en woorden. Buwalda maakte zich in Zomergasten kwaad omdat Rushdie beweerde dat de HBO-serie de nieuwe literatuur is. Volgens mij heeft ieder … Lees verder
zomergasten met Buwalda
Zomergasten met Peter Buwalda, ik had me er wel op verheugd. Een schrijver, toch, daar wil ik alles over weten. Tips en trucs, en wijze inzichten. Tenslotte zal hij niet voor niets zoveel prijzen hebben gewonnen met zijn debuut. Het … Lees verder
over mij
Iedereen is altijd weg van Nescio. Pas nog in een van de marathoninterviews die ik heb beluisterd – ik weet niet meer met wie – zei een schrijver: of het over mij ging! Eindelijk! Zo'n sensatie, zou je die alleen … Lees verder
goodreads review : The Situation and The Story
The Situation and the Story: The Art of Personal Narrative by Vivian Gornick My rating: 4 of 5 stars Prachtig geschreven boek over twee verschillende soorten persoonlijke geschriften: het essay en de memoires.Over hoe een persoonlijk geschrift pas literair wordt … Lees verder
joyce parker
Ik was erg onder de indruk van De Grote Zaal. Ik vind Nederland Leest ook een goed initiatief. Maar dat dit flodderige uitgaafje joy sparkt … nou neuh. Je moet van Marie Kondo bij alles wat je bezit nagaan of … Lees verder
klaaglied
Ik herinner me helemaal niets meer van Klaaglied om Agnes. Ik heb het voor mijn lijst gelezen. Wat me hogelijk verbaast, is de inscriptie. Paps heeft het zelf aangeschaft, in oktober 1976 (ik woonde al op kamers in Groningen en … Lees verder








