ondoorzigtig

Ik heb in de clinch gelegen met Ziggo.
Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik ben té laks met het checken van automatische afschrijvingen. Maar nu schrok ik toch opeens van de hoogte van de factuur. Eens kijken wat daar allemaal op staat. Een extra zenderpakket "Movies & Series XL"? Voor €11,95 per maand? Heb IK dat afgesloten? Dacht het toch niet.

Gebeld naar de klantenservice: sinds wanneer heb ik dat? En wat houdt het in?
Volgens de dame van de klantenservice was dat in de plaats gekomen van het HBO-pakket. HBO-pakket? Ik weet van niks.

Gelukkig ben ik even laks met het opschonen van mijn e-mail, dus ik kon rustig de inbox doorvlooien op "ziggo" "abonnement" "factuur" en dergelijke.
Oudere facturen kun je trouwens maar inzien tot anderhalf jaar geleden, en die Movies & Series XL stond er al die tijd al op. Ook bij Ziggo zelf schijnen ze niet verder terug te kunnen kijken.
Ik een brief op poten geschreven. Werd vanmorgen teruggebeld door een verkouden maar zeer behulpzame dame. Die mij ondanks al haar goede wil en moeite niet echt kon vertellen hoe het zat.

Ik ben mijn Ziggo loopbaan begonnen in 2012, en na een maand ofzo heb ik daar "TVplus" aan toegevoegd, omdat ik anders NPOCultura niet kon ontvangen.
Nu vertelde de dame van vandaag dat die van gister fout zat. Movies & Series XL was niet in plaats van HBO, maar in plaats van TVplus. Sinds wanneer dat zo was kon ze mij niet vertellen.

Het leek mij een raar verhaal om twee redenen: Movies & Series XL bestaat al sinds 2001, en kostte ook toen al €11,95. Dat had ik dus in 2012 ook al kunnen aanschaffen, maar dat heb ik niet gedaan.
Tweede punt: in mijn inbox vond ik een Ziggomail van 11-11-2016, waarin mij vreugdevol werd meegedeeld dat ik voortaan zou worden uitgebreid. Ik zou er HBO én Movies & Series XL bij krijgen. Eerst 3 maanden gratis, vervolgens €2,00 extra. Dan denk je: nou, voor die 2 euri wil ik dat wel.

De dame van vanochtend beweerde dat deze €2,00 een verhoging was van mijn extra pakket, en dat dat dan zo op €11,95 was gekomen. Maar dan kunnen zij dus niet nakijken, zei ze. Ziggo zelf houdt niet bij welke abonnementen en/of pakketten wij wel of niet aanschaffen, zij berichten ons daar ook niet over.
Zij rommelen ons gewoon steeds duurdere abonnementen in, in de hoop dat iedereen zo laks is als ik ben geweest.

Geld terug zal ik wel niet krijgen, voor dat pakket wat ik nooit heb afgesloten, want ja, ik kan niks bewijzen hè? En zij kunnen niks terugkijken.
Het blijft een raar verhaal.
Ik heb die lieve verkouden dame wel gezegd dat ik het verhaal even aan de grote klok ging hangen.
Bij deze dus!

***
aanvulling: ik kreeg al snel een reactie van @ZiggoWebcare op twitter.

***
aanvulling: om 15.13u krijg ik toch weer een mail van ziggo. Omdat ik Movies % Series XL heb, krijg ik extra series! Maar dat pakket was toch met onmiddellijke ingang stopgezet! (per 1 oktober 2019!)

Ik heb ze maar weer gemaild:
Hoi Ziggo,
check om te beginnen het verhaal op mijn blog. http://heldenreis.nl/2019/10/ondoorzigtig
Check dan mijn dossier en zie dat het pakket Movies en Series XL met onmiddellijke ingang is stopgezet (per 1 oktober 2019).
Waarom stuurt u mij dan toch weer deze mail? Om me er op slinkse wijze wederom in te rommelen?
onvriendelijke groet, inmiddels
Hella Kuipers

In de avond krijg ik een geruststellende reactie van Ziggo Webcare. Hopen we dan maar weer ...

Dit bericht is geplaatst in autobio, tijdgeest met de tags . Bookmark de permalink.

6 Reacties op ondoorzigtig

  1. Erik Scheffers schreef:

    Hoi Hella, schandalig van Ziggo. Zoiets heb ik ook ooit meegemaakt bij Casema, de voorloper van Ziggo. Na mijn laatste verhuizing in augustus 2007 had ik informatie aangevraagd bij Casema over hun abonnementen. Let wel informatie, ik had immers nog geen televisie. Ik had mijn post ook een tijdje ongeopend laten liggen en toen bleek ik bericht van Casema te hebben dat ze me feliciteerden met mijn nieuwe aansluiting. Ik bellen wanneer had ik die aansluiting dan afgesproken. Dat wisten ze niet, het kon telefonisch zijn of per e-mail. Ik boos en heb meteen de aansluiting ongedaan gemaakt. Dat kon, hoewel het abonnement voor een jaar was afgesloten. Ik heb uitgelegd dat ik niet eens een televisie had, waarom zou ik dan in godsnaam een aansluiting nemen. Het eind van het liedje was dat ik 75 gulden moest betalen. Ik had geen zin in gedoe, heb zeer tegen mijn zin betaald en heb nooit meer een televisieaansluiting genomen. Vanaf 2008 kijk ik alleen nog maar naar zelf gekochte of geleende dvd's in combinatie met mijn dvd-speler en groot formaat scherm. Ik merk nu ik dit zit te typen dat ik hier nog steeds kwaad over kan worden.
    Groetjes, Erik

  2. Veertje Vederlicht schreef:

    Heb ik dit allemaal in gang gezet, nav mijn zoektocht naar Sharp Objects? OMG. Dan bied ik mijn nederige excuses aan.

  3. Het schijnt voor sommige grote bedrijven erg moeilijk te zijn om de administratie een beetje inzichtelijk te krijgen, terwijl je zou denken dat dat met de moderne techniek een fluitje van een cent zou moeten zijn. Mijn eigen werkgever is daar ook een droef stemmend voorbeeld van. Heel beschamend naar de buitenwereld, want niet uit te leggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *