Auteur Archief: Hella

Annie’s song

ach Annie, wat ben ik onthecht niet 'let me die in your arms' nu zijn het mijn eigen armen in elk geval sterker en in het lood samen is heilig? samen als doden onthecht als de bergen, het bos en … Lees verder

Geplaatst in schrijftop2000 | Een reactie plaatsen

our house

omdat als je van een huis droomt je uitdrukt hoe je jezelf ziet, wilde ik rond het vuur zitten in dit huis, dit fijne huis, waar onze katten struinden in de tuin uit de tuin de bloemen samen in een … Lees verder

Geplaatst in schrijftop2000 | 1 reactie

this melody

't is jaren geleden het zand warm onder mijn voeten in mijn hoofd bloeiden lied en liefde samen tot prins, compleet met wit paard en nu, veertig jaar later smelt het lied mijn hart nog om tot warm zand deze … Lees verder

Geplaatst in schrijftop2000 | 1 reactie

non, non, rien a changé

niets verandert omdat we terugschieten niets verandert niets verbetert omdat we bewapend nooit zullen leren raden wat de ander denkt in zijn bed en achter zijn masker niets verandert niets verbetert als we terugschieten caritas hè, wat? agapè niets verandert … Lees verder

Geplaatst in schrijftop2000 | Een reactie plaatsen

carry on

Carry on! Love is coming! altijd doorgaan, dat geloven, raar en waar en blijven zingen raar en weer en wind en door yin en yang zijn nu in mij ondeelbaar onverbrekelijk niet meer op zoek maar vindend

Geplaatst in schrijftop2000 | Een reactie plaatsen

la mamma

lieve mamma altijd sprak je namens hem mijn vader altijd zei je 'wij' en mamma, ik verbaasde mij dat ik je nooit heb leren kennen alleen pas nu

Geplaatst in schrijftop2000 | 3 Reacties

Ik schroom de grote woorden niet!

Ik spaar versprekingen en ander taalmisbruik. Traditioneel maak ik daar aan het eind van het jaar een verhaaltje mee. Al deze dingen zijn écht zo uitgesproken op de Nederlandse radio, of letterlijk zo opgeschreven in de pers. Ik vrees dat … Lees verder

Geplaatst in schrijven, tijdgeest | Getagged | 5 Reacties

nooit meer alleen

Natuurlijk, het is een hartstikke goedbedoeld programma, dat Nooit Meer Alleen van omroep Max. Eenzame ouderen gaan een "traject" in om ze te veronteenzamen. Moet ik me aangesproken voelen? Vermoedelijk wel. Helemaal nu ik ziek ben en niet meer buitenshuis … Lees verder

Geplaatst in autobio, tijdgeest | Getagged , | 11 Reacties

let it be

Laat het los? Laat het zijn! En weet dat de strijd te hoop loopt in vergeefs pogen te laten gaan wat bij je hoort en om erkenning vraagt.

Geplaatst in schrijftop2000 | Een reactie plaatsen

imagine

ik beeld het me in – maar wat verbeeld ik mij - alle mensen zusters, broeders, koffiekleurig god luisterend naar alle namen in alle streken vrede, overvloed nergens nog duisternis en de draken slapen duizend jaar

Geplaatst in schrijftop2000 | Een reactie plaatsen