waar blijft de opstandigheid?

Je kan je afvragen waarom dwdd in vredesnaam een item heeft over het dochtertje van Maurice de Hond dat wordt opgevoed met de i-pad. Dat betekent dus dat de enige afbeeldingen die ze te zien zal krijgen die zijn, die door de Amerikaanse censuur gekomen zijn. Zoet en zouteloos. Zij leert zich geen eigen smaak vormen.
Ze heeft wel een echt poppenhuis thuis, maar omdat kleine kindertjes hun ouders' goedkeuring willen verwerven, zal ze toch vaker geneigd zijn voor het virtuele poppenhuis te kiezen. Wat een voordeel is, aldus Maurice, want daar kan ze echt eten bereiden, en dat kan in het echte poppenhuis niet.
Uhm …
Deden we echt eten bereiden niet in de echte keuken? Met de echte groenten en de echte messen? Pas schreef Wouter Klootwijk nog een schitterend stuk in de LC, over het belang van echte messen voor kinderen.
Op twitter ging iemand tegen mijn gemok in dat men in de tijd van lego vast ook had gezegd dat plestik uit den boze was, dat kinderen beter met modder en boomtakken konden spelen.
En weet je? Laat ik nu stiekem geloven dat al die arme adhd-ertjes, opgesloten in scholen en buitenschoolse opvang en dichtbevolkte gevaarlijke woonwijken, terstond zouden genezen van hele middagen door bos en weiland struinen, kojbojtje spelen, in hoge bomen klimmen, vies worden, avonturen beleven, je eigen fantasie gebruiken in plaats van de voorgekauwde fantasieën van een gewiekste apple-ontwerper.
En laat ik me nu al schrijvend steeds razender maken over een tv-programma en een tegengasloze presentator die een en ander presenteren als de Heerlijke Nieuwe Wereld!
Matthijs, het is een schande. Wat een waardeloos, kritiekloos commercieel programma is dwdd aan het worden. Vara. Echt verschillig. Laat me toch niet lachen!

Dit bericht is geplaatst in Niet gecategoriseerd met de tags , , , . Bookmark de permalink.

3 Reacties op waar blijft de opstandigheid?

  1. Anonymous schreef:

    oei oei oei, wat een aannames. Heb je echt geluisterd of bevooroordeeld? Laat Steve en de verdere 'vorm' even los en zie ook de voordelen er van in. Er is in onderwijsland veel voor te zeggen meer beeldend dan woorden te leren; dát was overigens ook het hoofdthema.

  2. Anonymous schreef:

    Waar hoorde je dat beeldend leren het hoofdthema was? Of is het je eigen stokpaardje?

  3. Heldinne schreef:

    Zou wel leuk zijn als je jouw aannames ook even ondertekende, anoniempje!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *