de “klantenservice” van de KPN

Eind oktober heb ik de KPN verteld dat ik ging verhuizen, en dat ik dus mijn telefoonabonnement en mijn internetaansluiting wilde opzeggen.
Op 29 oktober ontving ik van KPN een brief waarin werd meegedeeld dat mijn telefoonaansluiting per 29 november zou worden opgeheven.
Op 5 november ontving ik van KPN een brief waarin stond dat mijn internetabonnement per 30 november zou worden opgeheven.
Op 29 november ontving ik van KPN een e-mail waarin werd meegedeeld dat wegens het opzeggen van mijn telefoonabonnement, mijn internetabonnement werd omgezet in een "ADSL zonder vaste telefoonaansluiting" voor de snoezige somma van €27,40 per maand.
Gebeld. Er is een dossier aangemaakt door mevrouw Dinges van de Afdeling Moeilijke Gevallen – in KPN-jargon de Multi Support Desk. En zij zou het oplossen, geloof haar! Afgeschreven somma's werden teruggestort.
Maand later, weer een factuur. Janee, mevrouw Dinges begreep hoe vervelend het voor mij was, geloof haar. Maar nu zou ze de facturatie-afdeling hoogstpersoonlijk Aansturen, en het zou Helemaal Goedkomen.
U raadt het al. Zojuist ontving ik weer een factuur. Nog altijd op naam van ex-echtgenoot, nog altijd op het oude adres in Leeuwarden. Met de vriendelijke groeten van de KPN.
Mijn moeilijke-mensen-dossier-nummer is 6786684. Wie gaat het oplossen?

Dit bericht is geplaatst in autobio met de tags . Bookmark de permalink.

11 Reacties op de “klantenservice” van de KPN

  1. Anonymous schreef:

    zeer herkenbaar. Maar dit is nog niks vergeleken wat bij het bedrijf waar ik werk gebeurd.

    Ik heb een zakelijk abonnement en ik (en het bedrijf) behandeld wordt. Dingen als 6 maanden geen internet en wel ervoor moeten betalen. Geen service voor een maand. Keurige emails sturen en vervolgens krijg je een reactie dat je mail bij *Spam is gezet. Wij zijn overgestapt en krijgen nog steeds rekeningen van KPN van een nummer waar we schijnbaar altijd voor hebben betaald maar niet eens wisten dat we dat nummer hadden. Dat nummer is niet afgesloten terwijl we al onze nummers hebben stop gezet. Mijn moeder heeft ook KPN, zij kreeg uit het niks een rekening van €60 terwijl ze alleen over de telefoon iets had gevraagd.

  2. adriaanhendriks schreef:

    KPN is een gebouw zonder uitgang.

  3. Adriaan Hendriks schreef:

    Hier ben ik weer, de verbinding werd zomaar plotseling verbroken.

    Wat kans op succes biedt: nooit bellen, alles per mail doen, zodat je later schriftelijk bewijs hebt. Als het niet opschiet: per mail dreigen dat je naar de Opta stapt. Ik heb eens een flink bedrag aan telefoonkosten van een ''helpdesk'' die mij alleen maar in de wacht had laten staan teruggekregen door te dreigen met de Opta.

  4. Sagita schreef:

    O my God! Blijf zitten waar je zit en verroer je niet! Verandering is moeilijkheden op je hals halen. Sterkte Hella!

  5. Heldinne schreef:

    Was met verhuizen geen optie helaas.

  6. Heldinne schreef:

    Mevrouw Dinges vond het zo onverkwikkelijk dat ik haar naam hier had neergezet! Want zij stond tenslotte ook met de rug tegen de muur.

  7. Heldinne schreef:

    Geachte heer/mevrouw,

    Door een technische storing verloopt deze maand de facturering van uw KPN Internetdiensten anders dan u van ons gewend bent. In deze e-mail informeren wij u hierover.

    E-mail factuur vertraagd
    Normaal gesproken ontvangt u van ons eerst een e-mail met daarin de factuur van uw KPN Internetdiensten en wordt daarna het bedrag van uw rekening afgeschreven. Op zondag 3 februari is door een technische storing deze e-mail factuur niet verzonden.
    Incasso KPN Internetdiensten
    Op 5 februari vindt wel de maandelijkse incasso van uw KPN Internetdiensten plaats.
    De factuur is wel beschikbaar in MijnKPN
    U kunt uw factuur, de specificaties en de hoogte van het bedrag inzien op MijnKPN.com. U ontvangt binnen enkele dagen alsnog de factuur e-mail. Op de factuur staat dat binnen enkele dagen het bedrag wordt afgeschreven. In uw geval heeft de incasso dan al plaatsgevonden. Uiteraard schrijven we het bedrag van deze factuur maar één keer af van uw rekening.
    MAAR IK ZOU NU NOOIT MEER EEN FACTUUR ONTVANGEN!!!!

  8. Heldinne schreef:

    Ongelooflijk. En dat zo'n dame MIJ dan van katoen geeft omdat ik haar naam op het web had gezet. Nee, want ZIJ deed haar werk zo goed. Quid NON.

  9. Vreselijk! Mijn advies blijft toch heel veel twitteren met #slechteservice, #KPN, als ik #Youp was, etc. Heeft mij echt volledig uit de brand geholpen bij Kaspersky. Dat wou ook niet en duurde al bijna twee maanden.
    Sterkte, én een lange adem....

  10. adriaanhendriks schreef:

    Als je mevrouw Dinges eenmaal tegen je hebt dan weet je het wel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *